sunnuntai 16. syyskuuta 2012

2.7.2012

Onpas taas ollut päivä ja tarve avautua: kuten sanottu nettiyhteys ollut poikki torstaiaamusta lähtien, tänään viimein tuli asentajat ja sanoi, että kaapelit oli kauempaa poikki ja nyt linjat on kunnossa. Samalla tosin selvisi että rytäkässä modeemi kärähti ja kehoittivat testauttamaan sen elisan myymälässä ja sanoivat että saan heti uuden tilalle.
 
Noh, menin elisan myymälään jossa oli toistakymmentä henkeä jonossa, yksi asiakaspalvelija ja niin helevetin kuuma. Vitutus oli keskimääräistä korkeammalla tasolla jo kun otin vuoronumeron itselleni (282, menossa 269). Siinä sitten odottelin modeemi kourassa hikipisarat otsalla kun vieressä oleva, noin viisikymppinen rouva avasi pienen smalltalkin. Kyseli tatuoinneistani ja siitä mitä ne tarkoittaa. Olin ystävällinen ja vastasin kohteliaasti että ne on henkilökohtaisia juttuja enkä niistä tuntemattomille avaudu.
 
Hän sitten jatkoi ihmettelyään ja teki selväksi kuinka ei ymmärrä tatuointeja, eikä niitä jotka niitä ottaa, ja kaikkein vähiten hän ymmärtää sitä miksi kukaan ottaa tatuointeja joita kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä! Viimeinen lause oli se että ne on typeriä ja ihmiset jotka niitä ottaa on typeriä.. Mieleni olisi tehnyt sanoa "Hyvä rouva, koska te tuossa muovimaisessa tarjoustuotteena ostetussa rusketusvoiteessa, Tallinnan tuliaisina tuoduissa teinifarkuissa ja Teboilin aurinkolaseissa näytätte lähinnä halvalta maksulliselta naiselta, teillä tuskin on varaa arvostella minun tatuointejani.", mutta en sanonut, sanoin "Hyvä rouva, minulla on ollut huono päivä ja olen väsynyt, en millään nyt haluaisi keskustella teidän kanssanne". Hän ymmärsi ja siirtyi sivummalle mutisten jotain.
 
Viimein koitti vuoroni ja pääsin tiskille, kerroin että kaapelit oli poikki, modeemi kärähti jne. Asiakaspalvelija vastasi että viallinen modeemi, uuden saa kolmen päivän päästä. Kysyin korvaavaa yhteyttä johon vastasi että sellaista ei ole, täytyy odottaa. Poistuin jo myymälästä hetkeksi kun huomasin taas elohiiren iskeneen silmäkulmaan, soitin välillä jo tekniseen tukeen ja palasin takaisin myymälään. Kerroin virkailijalle hieman painokkaammin että heitä ei kolmeen päivään kiinnostanut meidän vikailmoitus, joten maksavana asiakkaana vaadin tilapäistä yhteyttä tai heillä tulee olemaan vaikeuksia poistaa minua myymälästä.. Noh, tiskiin tuli langaton, maksuton 4 g, verkkokapula jonka sain nyt toimimaan.
 
Kyllä sitä hyvää palvelua näköjään saa jos ymmärtää vaatia.:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti