Vaikken mikään liikennenatsi olekaan, aloin tuossa kotimatkalla HopLopista kiinnittämään huomiota ihmisten liikennekäyttäytymiseen. Aloin pohtia asiaa syvemminkin, ja huomasin että tienkäyttäjiä voidaan jakaa tiettyihin perusryhmiin:
1. Kalle-80-v.: Ajaa vuoden -70 kadetilla, vaimo istuu vieressä ja suu käy koko ajan. Kalle miettii ajaessaan kuinka kestäisi sitä jäkätystä kotiin asti kuten viimei...
1. Kalle-80-v.: Ajaa vuoden -70 kadetilla, vaimo istuu vieressä ja suu käy koko ajan. Kalle miettii ajaessaan kuinka kestäisi sitä jäkätystä kotiin asti kuten viimei...
set 60 vuotta ja etsii keinoa purkaa aggressiotaan muihin tienkäyttäjiin. Kalle ajaa aina 5 km alle rajoituksen, ja kun joku yrittää ohi Kalle keksii keinon kostaa: katsoo tuimasti sivulle toista kuljettajaa takahampaat yhteen puristettuina, ostasuoni sykkien ja painaa kaasun pohjaan.
2. Suvivirsi-perhe: Ostetaan se markkinoiden suurin asuntovaunu, johon mahtuu iskän ja äidin lisäksi kaikki 10 lahkolaisen taimea ja lähdetään iloisesti laulaen kohti kokoontumisajoja. Vetoautoa ei ole varaa ostaa koska se vaunu oli myös markkinoiden kallein, joten matkaan lähdetään vuoden -92 pikkubussi-Transporterilla jonka matkamittari on jo toisella kierroksella. Ensimmäisessä ylämäessä nopeus laskee neljäänkymppiin mutta ei hätää, takana tuleva voi säädellä turvaväliä näppärästi sinisen savuverhon sakeuden perusteella, eikä kesällä kellään pidä olla kiire.
3. Camping-Osmo: ajaa edistyksellisen teknologian matkailuautolla, jossa täytyy olla oma sisäinen tutka joka rajoittaa nopeuden rajoitusmerkkien mukaan - auto kun ei yksinkertaisesti kulje kuin 65 80-alueella ja 85 100-alueella.
2. Suvivirsi-perhe: Ostetaan se markkinoiden suurin asuntovaunu, johon mahtuu iskän ja äidin lisäksi kaikki 10 lahkolaisen taimea ja lähdetään iloisesti laulaen kohti kokoontumisajoja. Vetoautoa ei ole varaa ostaa koska se vaunu oli myös markkinoiden kallein, joten matkaan lähdetään vuoden -92 pikkubussi-Transporterilla jonka matkamittari on jo toisella kierroksella. Ensimmäisessä ylämäessä nopeus laskee neljäänkymppiin mutta ei hätää, takana tuleva voi säädellä turvaväliä näppärästi sinisen savuverhon sakeuden perusteella, eikä kesällä kellään pidä olla kiire.
3. Camping-Osmo: ajaa edistyksellisen teknologian matkailuautolla, jossa täytyy olla oma sisäinen tutka joka rajoittaa nopeuden rajoitusmerkkien mukaan - auto kun ei yksinkertaisesti kulje kuin 65 80-alueella ja 85 100-alueella.
4. Mersu-Mertsi: Ajaa vuoden -90 200-sarjan valkoisella mersulla. Kupeet on ruosteessa koska 35-vuotiaan Mertsin eläke ei riitä uudemman auton ostoon. Mertsi on matkalla mäkkärille neljän alle kouluikäisen lapsensa kanssa, joista kaksi makaa takaikkunalla irvistellen muille autoilijoille, yksi yrittää tunkea päätään selkänojan ja pääntuen välistä ja yksi istuu Mertsin sylissä - ajoharjoittelu on hyvä aloittaa ajoissa että osaa sitten 12-vuotiaana kuskata pikkuveljiä harrastuksiin kauppakeskukselle. Mäkkäriltä sitten saadaan 12 happymeal-lelua kun Mertsi osaa perustella lasten tarpeen niin taitavasti 16-v myyjälle joka ei uskalla kieltäytyä.
5. Magee-Marko: Polttaa kumia vuoden -88 Sierralla S-marketin pihassa. Marko on vasta saanut kortin ja haluaa olla magee paikallisten varhaismurrosikäisten tyttöjen silmissä. Päässä on Koff-lippis väärinpäin ja kaulassa komeilee Saarioisten pizzan kokoinen A.C.A.B-tatuointi, jonka on saanut otettua paikalliselta wannabe-helvetin enkeliltä 16-vuotiaana. Isä olis antanut Markolle selkään tatuoinnista, mutta koska iskä on vankilassa niin äiti ei voinut muuta kuin kehua tuota taideteoksen kauneutta. Marko haluaa isona johtajaksi, mutta saattaa olla että jo pelkästään se tatuointi estää kovin rakettimaisen uralla etenemisen, vaikka oikeasti Marko on todella lahjakas persoona.
Onhan noita muitakin ryhmiä, mutta nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen..
Ajetaan varovasti ja kunnolla siellä liikenteessä kaikki!! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti